click it

Friday, April 30, 2010

Pengalaman DIRAGUT!

haihai.


Korang penah kena ragut?
Aku penah.
Tarikhnya 31.10.2008.
Macam dah lama je kan.Memang bagi korang macam dah lama.
Tapi aku rasa ma cam baru je lagih.
Sebab hari hari aku lalu kawasan ragut tuh.
Sedih seh.Geram pun ada.
Yelah sebelum kena tuh orang ada cakap,
beg jangan letak dalam bakul moto,nanti kena ragut.
Aku ni kan poyo,leh pulak cakap,
"Mana aku penah kena,ilex je aku letak, tak penah lak kena ragut"
Dorang pun cakap
"belum kena memang lah kau cakap camtu,nanti dah kena baru kau tau!"

Aku lak boleh je wat tak reti.
Yelah budak poyo.I repeat"budak poyo"

Then satu hari nih,
Tuhan nak tunjuk lah kan.
Masa nih nak kua g town g beli iron man dengan mama.
Iron kat umah dandan ni lah dia nak buat hal.
Biasanya kua guna kereta,
al kisahnya kereta masuk workshop disebabkan kebengapanku tidak alert terhadap tahaap kepanasan kereta. Tak isi air pun dalam kereta. Yang aku tau isi air dalam mulut jeh!
Abes paip pecah wok.Masuk workshop 3 hari.Padan muka aku kena 1600*abah bayar
So bila kereta takda kat umah,
Terpaksalah menaiki motor yang sememangnya mama tak suka.
Before nak gerak tuh,
aku memang dah rasa berbelah bagi nak bawak handbag ke tak nak
Tapi terlalu ikutkan kata hati nak tayangkan jugak beg aku kaler putih tuh kat bakul
Tapi nasib baik tergerak hati nak letak henpon kat dalam poket seluar jeans.
Then aku pun dengan bangga letak lah beg kat dalam bakul.
Ma dah sound dah,
"kin tak bahaya ke letak dalam bakul"
Dengan poyonya aku cakap
"ah takde pelah ma"
 Ma pandang dengan perasaan yang tak berapa berperasaan.
Then selesai pakaikan helmet mama,
kitorang pun ronggeng lah.
Mama ketika itu sangkut beg dekat bahu tau.
Tapi tetibe je ma letak dekat tengah tengah
antara belakang badan aku dengan perut mama
korang paham tak  cerita aku nih?
So beg tuh takdalah nampak sangat kan.

Okey,dah nak sampai climax dah.
 I mean climax cerita ini oke!
Lepas je lampu hijau dekat satu traffic lite,
aku pun terus lah jalan nak ke destinasi,
memang aku ada perasan sorang mamat naek moto keluar dari simpang.
Then aku wat biasa je lah
Biasalah budak baik mana tau prasangka buruk dekat orang-_-
Sampai je depan Petronas Kg Jawa
Mamat yang naik moto tuh try cucuk belakang*bukan sodomi ye--
Aku ingat die nak potongla,
Aku ke kiri lah bagi dia can potong.Tapi yang peliknya
die pun ikut aku ke kiri.Eh mamat ni kenapa,orang bagi lalu tanak pulak..

Haa inilah saatnya..
Mamat tadikan tanak potong aku kan,
then tetiba die nak potong tau.
Masa nak potong tuh die tetiba himpit aku ketepi,
Then amik beg aku camtu je.

Aku pun
??????
eh,kenapa die amik?
Boleh pulak mengong kat atas moto tuh.
Then baru aku pasan
"Ya Allah aku dah kena ragut"
Macam tak pecaya beb..
Seyes..Sebab kita selalu dengar je kan.

Oke sambung.
Jantan cilaka tuh*tukar panggilan sebab dah tau dia sape
bawak moto terus ke jalan kampung.
Aku pun keja lah.
Mama dah kata 
"Bia kin..jangan keja..bahaya"
Tapi aku tak peduli keja jugak
Bawak moto wave je kot.*bersyukur bersyukur-_-
Mane boleh pergi laju kan.
Then aku pun menjerit
"Peragut peragut"
Ade pulak hamba Allah nih baik hati tolong kejakan peragut tuh.
Dalam masa yang sama aku pun keja gak.
Dalam masa yang sama aku ngan mama cuba hafal no plat die
Memang tak boleh bro..Kepala masa tuh dah taktau dah pk apa.

Tapi aku cuba keja.Hampir gak dapt keja die.Ceh padahal jauh lagi
For sure kalau dah naik dua orang tak leh lari laju kan.Moto berlari??
Then mama masa tuh dah nangis dah suruh aku jangan keja lagi
Then masa tuh baru aku teringat purse yang dalam beg tuh berisi 20 ringgit je weh.
Memang dah nak slow down dah masa tuh
tapi tak sempat pasal jalan berpasir,n masa tuh bawak laju gila.
Then..

BANGGG!!!
Bukan kena tembak ye kawan kawan,
tapi aku terlanggar divider dan tejatuh.
Nak ngelakkan mama dari masuk longkang
aku pun menahan kaki dekat moto tuh n mama terjatuh tak delah terpelanting
tapi jatuh dekat bahagian rumput.
Nasib baik weh  mama tak jatuh longkang.
Risau gilaa..

Lepas tuh  ramai yang datang tolong..
Salah satunya ada cikgu yang penah mengajar aku berhenti dan tolong aku..*bukan berhenti mengajar ye--

Korang tau tak sebenarnya apa yang aku nak sangat dapatkan balik beg tuh??

Hmm..dalam beg tuh ada make up aku.
Complete pulak tuh and baru beli.

Boleh tak aku menagis cakap dekat ckgu tuh
"cikgu..mekap saya dalam beg tuh.."

"eh kamu nih..nyawa lagi penting tau!"

then barulah sedar,yang aku masih punya emak.
Kalau lah aku keja peragut tuh sampai ke hutan,hanya disebabkan mekap dan 20 ringgit
Tak ke mati aku ngan mama kena tikam ke pukul ke tembak ke dengan jantan cilaka tuh??
*Mintak dijauhkan..

Selepas kejadian aku g wat report,
Then sarjan tuh cuba soal siasat,
tanya jantan cilaka tuh pakai baju apa,motor apa,muka macam mana
Aku boleh pulak tak ingat satu apa pun yang jantan cilaka tuh pakai.
Then kes tuh tutup macam tuh jelah
Senang senang je kan Jantan tuh terselamat.
Takpalah.Ni merupakan takdir dan pengajaran dalam hidup.
Lepas je kejadian nih,
Serius bai aku trauma and tak letak lagi dah beg kat bakul.

Takuttt!!!

So pesanan daripada mangsa ragut kepada anda diluar sana
"jangan lah letak beg dalam bakul..sesungguhnya anda sedang diperhatikan"

takut tak?takut tak?--

Kesian kan mangsa ragut nyh?

Guys,
ikutkan cerita aku nih memanglah tak seberapa..
Ada lagi kes sampai bawak maut.
So ladies take care yourself okey!

So take care.
Dah habes cerita!
hepy weekend guys!


Regards,
eikins





6 comments:

  1. ladies, beware... jaga mak baik2. mak satu je dalam dunia..

    ReplyDelete
  2. ni ak da taw da tme kt kolej dlu.. apsal ko ltak gak.. hahahaha
    btw always take care your self n your cayunk.. hahahaha

    ReplyDelete
  3. syahirul
    ye ye.saya dah insaf dah.
    Abang saya pun kata,
    ape ape berlaku ingat kita ada satu mak je.

    thnx!

    ReplyDelete
  4. chopstik pelastik!
    ha ha.ko gelakkan aku ye!
    belasah kang baru taw!

    ReplyDelete