click it

Friday, May 21, 2010

Dekat Mekah je ke Pakai Tudung?

AssalamualaikumWarahmatullahiwabarokatuh

hai kawan kawan

I ni bukanlah alim ulama yang pandai.I cuma terasa mahu bersuara tatkala dunia makin goyah ini.

I tertarik bila melihat ada sesetengah artis tuh pakai tudung hanya di mekah.

Bila balik je dari Tanah Suci tuh,
Semua bukak balik.

Kadang kadang i tertanya, dekat Mekah je ke mereka perlu menutup kepala,
bila balik ke tempat asal tak perlu tutup dah?
Padahal hukum memakai tudung tu kan wajib tak kiralah di Mekah atau pun di mana mana.

Mungkin jawapan standard yang diberi
" Belum bersedia lagi"

atau pun

"Tak dapat hidayah lagi"

I berani menulis begini bukan apa kerana terasa pemakaian tudung tuh seolah olah dipermainkan,
dan tak keterlaluan kalau i cakap dalam masa yang mereka turut mempermainkan hukum Allah

Ada pulak tu yang bila dah cakap nak pakai tudung, tetibe menangguh pulak hasrat tersebut.

I terfikir apakah pandangan orang yang bukan Islam terhadap golongan seperti ini.
Sudah tentunya pelbagai persepsi kurang baik akan timbul di minda masing masing.

Mungkin ada orang akan berkata

"Apasal kau nak sibuk hal aku, itu hak aku, kubur masing masing!"

Sebab kubur masing masing tu lah nak ingatkan.
I turut bermuhasabah diri dan sentiasa mengingatkan diri i tentang hal ini.

Niat i bukanlah untuk merendahkan sesiapa,
Ia hanyalah sekadar bingkisan rasa sayang tehadap sesama Muslimah.

Renung renunkan dan selamat beramal!

Salam^^

3 comments:

  1. sebenarnya wanita nertudung lebih manis.kalau nak dibandingkan dgn yang ta bertudung.

    salam singgah.baca dan follow.
    sinngahlah balik ye baca dan follow skali.
    haha
    dirtyblogygertie.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. memang pun.
    tapi memang tak suka orang yang suka mempermainkan pemakaian tudung.
    kalau taknak pakai.Tak payah pakai.
    betul tak?

    ReplyDelete
  3. NEXT PERSONAL MAKEUP CLASS @ SHAH ALAM RM150 ONLY THIS 30TH MAY (SUNDAY) MAX 6 PAX!!SMS 016-2128740 TO REG NOW!

    http://www.eyrarizal.com

    ReplyDelete